söndag 17 januari 2021

Veckosummering vecka 2

En dag kom det lite lite snö i Malmö, till barnens stora lycka. 

Jag kollar om en av mina favoritserier, The 100, från början. Jag gillar serien, men den är fullproppad med logiska luckor och frågetecken. Till exempel: ett antal människor (drygt 2000) har levt ombord på ett rymdskepp i hundra år. Hur sjutton har de kunnat tillgodose behovet av färskt vatten under denna tid? Och mat? Varför finns det inga äldre människor, bebisar, småbarn eller gravida med i serien? 

T har börjat gå till och hem från skolan själv. Stort!

Jag är nu i vecka 39 (38+6) i graviditeten och det är en vecka kvar till BF. Jag har en del förvärkar men tror inte att bebben är på g än. Nu börjar jag verkligen känna att det ska bli skönt att inte vara gravid, det är så segt att släpa runt på denna trötta och otympliga kropp. Jag är lite nervös inför förlossningen dock, jag hoppas den går lika bra som när jag födde H. 

@hemnetknarkarna på Instagram postade ett inlägg som var ett tips från mig, nämligen detta:

Stort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar