lördag 29 december 2018

Barnvagnsnörderi: liten recension av Joie twin aire syskonsulky

Joie twin aire syskonsulky (barnvagn nummer åtta i ordningen) är en sådan vagn som kom, inte segrade och sedermera såldes på Blocket. Vi hade egentligen inget större behov av en syskonvagn, med tanke på åldersskillnaden på tre år och åtta månader mellan barnen, men T:s förskola ligger ganska långt från där vi bor och jag var trött på att gå med böjd rygg och dra en tung vagn med ståbräda den sträckan. Så det blev en syskonvagn, vår första och hittills enda.


Joie twin aire är endast framåtvänd med rymliga sittdelar. Ryggstöden, suffletterna och fotstöden fälls individuellt. Handtaget är fast och varukorgen är hyfsat stor men inte världens mest lättåtkomliga. Vagnen har en gemensam swing away-bygel för båda sittdelarna. 


Vagnen är enkel att fälla ihop och blir ganska liten hopfälld (men framförallt platt).


Hjulen är av paraplysulkytyp och det går att låsa de främre hjulen. Vagnen fungerar utmärkt på asfalt och butiksgolv men har för små hjul och lite fjädring för att klara terräng.

Vi har inte använt vagnen så mycket att jag kan ge någon utförligare recension av den. Mitt intryck av sulkyn är att den är liten, smidig och lättkörd med en hel del smarta finesser. Hade jag haft barn som varit tätare i ålder hade jag säkert haft större användning för den, om inte annat som rese- eller bilvagn.

Fullt liggläge och upprätt sittläge - sådant gillar vi! 

Tre månader gammal bebis låg med Inovi-dyna i vilket fungerade bra. Fyraåringen satt bekvämt och hade rätt gott om plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar