tisdag 19 maj 2020

En minnesanteckning om träningen.

Jag har inte varit förkyld eller sjuk sedan slutet av februari. Helt otroligt att jag haft en så lång sammanhängande träningsperiod - tror inte det hänt sedan i somras. Kanske jinxade jag allt nu genom att skriva så och vaknar imorgon med feber eller halsont.

Under den här perioden - kanske fem-sex veckor - har jag kört Styrkelabbets över- och underkroppsprogram. Jag gillar det skarpt, men för mig funkar det inte att köra fyra långa pass i veckan och kombinera det med heltidsjobb och småbarn. Särskilt som jag gärna ville få in ett konditionspass också.

Därför har jag tänkt om och satt ihop ett eget program som jag tänker köra fram till semestern om sex veckor. När jag har semester blir det kanske svårt att få till fyra pass per vecka så då får jag nog gå ner till tre. Programmet jag tänker köra på med nu har i alla fall följande upplägg under en vecka: underkroppspass / överkroppspass / konditionspass / helkroppspass. Övningarna blir lite olika beroende på om jag tränar hemma eller på gymmet (hemma blir det mycket kettlebells, på gymmet främst skivstång). Ska bli kul att köra igång och se hur det funkar och extra spännande att se vilken effekt detta eventuellt kommer ha på min kondition.

Här sitter jag och gör latsdrag i min hemmagjorda latsdrag"maskin". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar