söndag 9 februari 2014

Torstens hörnor #2

Jag är lite besatt av det här med barnrumsinredning. Måste sluta surfa runt på nätet så fort jag ammar, hittar ju bara massa fint som vi inte har plats för/är för dyrt/är helt onödigt.

Så här fortskrider i alla fall inredningen av Torstens hörnor:


I ena hörnet i hörnet i vardagsrummet har ett litet bord flyttat in. Det är egentligen ett soffbord/sidobord (från Ikea) men måtten är precis som ett barnbord och eftersom vi har ett annat soffbord nu får det här bli Torstens bord. Bordsytan är lite sliten men det gör inget för det lär ju få utstå en del omild behandling i framtiden. Bredvid bordet står Torsten-stolen och på bordet står kakfatet med virkade kakor.


Inget barnrum/-hörna utan stringhylla.



I hyllan står, förutom böcker och mina gamla Bamse-tidningar, några av Torstens leksaker som han är för liten för att leka med nu men som är för fina för att gömmas undan. Lastbilen i trä fick han i julklapp av sin mormor. "Klossvagnen" och bultbrädan har jag fyndat på loppis. De små bilarna liksom väskorna är från TGR/Tiger. Nallen är min gamla. Den underbara dockservisen i plåt köpte jag i en affär i Uddevalla men kan köpas t ex här. De fantastiskt söta skinnskorna med giraffer (av märket Bellio) är en doppresent. Ljusslingan (från Indiska, tror jag) är också en doppresent. Den var tänkt att användas i barnvagnen när det är mörkt ute men jag vågar inte ha den inom räckhåll längre för Torsten eftersom han stoppar allt i munnen.

För den shoppingsugne kan jag tipsa om mina bästa butiker för barnrumsprylar och leksaker:

- Ikea. Billigt, bra och fina träleksaker. Älskar deras gungälg och babygym, så himla fina.

- TGR/Tiger. Billigt, bra och fina träleksaker. Stort utbud som byts ut ofta. Brukar finnas jättefina träpussel och träspel, honeycombs och skojiga DIY-grejer. Och massa, massa krafs till kalas och sådant.

- Lilla Enja, Fröken Gul och Mokkasin. För den som är svag för prylar från Omm design, Ferm living, Fine Little Day, Littlephant och andra liknande designers.

...och för den som vill ha inspiration till barnrumsinredning är mitt tips Pinterest. Bara att söka på "kids room" så finns det hur många fina bilder som helst (och för den som vill följa mig där så heter jag annagoransson).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar